Dne 11. listopadu 2024 se v naší II. třídě uskutečnil projektový den s tématem Svatý Martin, který se prolínal různými předměty – českým jazykem, matematikou, výtvarnou výchovou a prvoukou. Pro děti byla připravena řada aktivit, které si užily jak individuálně, tak ve skupinách. Tento den jim nabídl nejen zábavu, ale i spoustu příležitostí k poznání a tvoření.
Na začátek si děti vyslechly loutkovou pohádku o Svatém Martinovi, která jim přiblížila legendu o tomto světci. Poté se pustily do „běhacího diktátu“ – aktivitu ve skupinách po třech. Každá skupinka obdržela text s dvanácti chybějícími slovy. Úkolem dětí bylo najít po třídě
rozmístěné kartičky se slovy, která do textu chyběla, a doplnit je na správná místa. Po dokončení diktátu jsme si celý text společně přečetli a ověřili správnost odpovědí.
Následovala aktivita bludiště s názvem Najdi cestu Svatému Martinovi do úkrytu k husám. Děti měly za úkol dovést Martina skrze spletité cestičky do úkrytu, což si vyžadovalo nejen soustředění, ale i trošku trpělivosti. Další na řadě byla osová souměrnost. Každé dítě dostalo obrázek s motivem k tématu, který bylo třeba dokreslit pomocí osové souměrnosti. Poté si hotový obrázek vybarvily podle své fantazie.
Další aktivita byla zaměřena na práci s obrázky. Děti dostaly sadu obrázků představujících různé momenty z příběhu o Svatém Martinovi. Ve skupinách měly za úkol uspořádat obrázky ve správném pořadí a převyprávět tak celý příběh. V matematické části děti počítaly příklady, každý příklad měl i obrázek, které byly rozmístěny po třídě. Výsledky poté přiřazovaly k obrázkůn na pracovním listu. Po dokončení si výsledky zkontrolovaly s řešením na zadní straně tabule.
V předposlední aktivitě děti zkoušely své kreslířské schopnosti při obtahování obrázku husy jedním tahem. Tuto činnost opakovaly několikrát, aby dosáhly co nejlepšího výsledku. Nakonec si každý vystřihl podkovu, kterou obtáhl na papír, aby vytvořil barevný obrys. Výsledné obrysy děti dozdobily podle vlastní fantazie.
Na závěr projektového dne děti hodnotily, jak se jim aktivity líbily. Pomocí kolíčku se jménem umístěného na barevném smajlíkovi vyjádřily svůj názor – zelený smajlík znamenal, že se jim celý den velmi líbil, oranžový naznačoval, že něco bylo podle jejich představ, ale ne úplně vše, a červený smajlík označoval, že se jim aktivity nelíbily. Téměř všechny děti se rozhodly pro zeleného smajlíka, což svědčí o úspěšnosti tohoto projektového dne.
Celý den lze tedy hodnotit jako vydařený a děti si nejen odnesly nové vědomosti, ale zároveň si užily den plný zábavy.
Učitelky Bc. Markéta Tučková, Mgr. Klára Bocková